Läkarbesök avklarat

Mötet med kirurgen idag gick bra.

Först ska prover tas på alla mina knölar i bröstet. Om ca 3 veckor får jag svar på proverna.

Om det visar sig att jag inte har någon cancer blir det operation så fort som möjligt. Förhoppningsvis i januari.

Nu väntar några riktigt hemska veckor innan jag får svar på proverna. En mardrömstid!

004 (2)

10 tankar på “Läkarbesök avklarat

  1. Skönt att ha besöket avklarat men jag förstår att tiden som väntar kommer att bli en enorm anspänning för dig. Jag håller en tumme hårt i alla fall för att det bara är ofarliga knölar.

    Kram

    • Ja det är nu allt det jobbiga börjar på riktigt! Men jag har gjort det förr så jag tar inte ut någonting i förskott denna gången. Men en inre oro har jag som jag inte kan göra så mycket åt tyvärr. Det borde ju inte vara någon fara eftersom att det varit ok de senaste gångerna.
      Kram!

  2. Oj, så jobbigt. Jag har alldeles för många nära och kära som gjort de där turerna. Man får vara glad mitt i det besvärliga att läkarna blir duktigare och duktigare på det här för varje år som går. Det är ju inte bara snack: forskningen går framåt hela tiden! Däremot betyder ju inte det att det är en jäkla resa medan det pågår.
    Håller tummarna för att du ska ha kraft och styrka till att må så bra som möjligt ändå.

    • Än så länge har inte paniken drabbat mig. Men den brukar komma dagarna innan jag ska få svaret.
      Jag har också en hel massa nära och kära som drabbats av cancermonstret. Visst är det bra att det går framåt. Det går framåt i ilfart faktiskt. Hoppas att de snart hittar en lösning.
      Tack ska du ha!

Lämna en kommentar